10 efecte ale consumului de ardei iute

10 efecte ale ardeiului iute, ardei iute, ardei iute pentru cancer, mancare picanta, picant, reducerea inflamatiilor -

10 efecte ale consumului de ardei iute

Ardeiul iute se numără printre cele mai interesante alimente! Gustul său picant și intens, savoarea pe care o oferă preparatelor îl fac nelipsit din toate bucătăriile. Se potrivește atât în prepararea mâncărilor, cât și în consumarea lor. Ardeiul iute este nelipsit la preparatele lichide cum ar fi supele sau ciorbele. În următoarele rânduri vom vorbi despre 10 efecte ale consumului de ardei iute.

Consumarea ardeiului iute se face atât in stare naturală, cât și sub formă de pudră sau fulgi. Adăugarea lui în mâncare oferă un gust diferit și intens, ceea ce face mâncarea mult mai bună. Acesta se găsește în mai multe forme, mărimi, culori grade de intensitate. Poți consuma ardei iute verde, roșu sau galben. Ardeiul poate fi serrano, jalapeno, chili, cayenne, habanero și multe alte tipuri care au un grad ridicat de intensitate. Iubitorii gustului picant pot încerca cel mai picant ardei – Carolina Reaper. Acesta e de departe cel mai iute ardei, recomandat doar persoanelor care sunt obișnuite cu gustul. Se consuma doar în cantități mici!

Gustul pe care îl oferă preparatelor nu este singurul lucru pentru care se utilizează ardeiul iute. Are un conținut scăzut caloric și foarte multe vitamine și minerale. În 100 de grame de ardei iute se găsesc 113 mg de potasiu, 36 mg de calciu, 397 mg de sodiu, 1,3 mg de fier, 4 mg de magneziu, 34 mg vitamina C, 0.05 mg vitamina B9, 0.12 mg B6, riboflavină, tiamină și niacină. Cele din urmă sunt cunoscute pentru principiile active a căror rol este antioxidant.

10 efecte ale consumului de ardei iute: ardei iute nutrio.ro

  1. Îmbunătățește digestia – stimulează apetitul, oferă nutrienții necesari organismului și energia pe toată durata zilei. Ardeiul iute stimulează digestia și ajută la eliminarea toxinelor produse de alimentele care nu au fost bine digerate.
  2. Previne ulcerul de stomac – ardeiul iute distruge bacteriile nocive și stimulează secreția sucurilor gastrice care au rol protector.
  3. Întărește imunitatea – datorită conținutului de betacaroten, ardeiul iute oferă o doză suplimentară de vitamina A și C.
  4. Benefic în pierderea în greutate – ardeiul iute generează caldură în organism și termogeneza arde caloriile suplimentar, fiind ideal pentru pierderea în greutate.
  5. Reduce inflamațiile – proprietățiile antiinflamatorii ale plantei îl fac ideal pentru a ameliora inflamațiile. Se utilizează în creme pentru bolile reumatice cum ar fi artrita sau artroza.
  6. Îmbunătățește sistemul cardiovascular – previne formarea cheagurilor de sânge, scade colesterolul rău și nivelul de trigliceride.
  7. Reduce durerile – ardeiul iute este eficient în ameliorarea durerilor cauzate de neuropatia diabetică, artrită sau psoriazis.
  8. Scade tensiunea arterială – ardeiul iute contribuie la buna funcționare a sistemului circulator. Alimentează structura celulară a arterelor și venelor, responsabile cu echilibrarea tensiunii arteriale.
  9. Previne cancerul de prostată – capsacina (ceea ce oferă gustul iute) distruge celulele canceroase. Aceasta stopează cresterea celulelor care formează cancerul de prostată.
  10. Previne diabetul de tip 2 – consumul regulat de ardei iute reduce nivelul zahărului din sânge și nevoia corpului de a secreta insulina.

Ardeiul iute este alimentul cu o mulțime de beneficii concrete pentru sănătate. Ele se datorează numeroaselor proprietăți nutriționale.

 


Tags