Beneficii și proprietăți ale Amaranth-ului

amaranth, beneficii amaranth, seminte amaranth -

Beneficii și proprietăți ale Amaranth-ului

Amaranth-ul este supranumit ”mâncarea zeilor”, o plantă medicinală cosmopolită, cereală, folosită încă de pe vremea aztecilor. Mai poartă numele și de ”floare nemuritoare a frumuseții veșnice”. Este o cereală fără gluten și se cultivă de acum 8000 de ani. Planta era considerată una sacră, în Grecia Antică și era un simbol al nemuririi. În următoarele rânduri vom vorbi de câteva beneficii și proprietăți ale Amaranth-ului.

Această plantă se încadrează în categoria supercerealelor. Este una dintre cele mai nutritive alimente, a cărei valori proteice este mai mare decât cea a făinii integrale de grâu, ovăzului, orezului și secarei. În compoziția sa se află lizină, fibre, vitamina D, A, E, B, fier, magneziu, aminoacizi esențiali, fosfor, mangan, cupru și calciu. Amaranth-ul conține 16% din DZR de proteine pure și nu conține gluten.

Beneficiile amarant-ului

Fiind o supercereală, amaranth-ul a stârnit foarte mult interes și studii bazate pe beneficiile sale. În 2003, un institut din Canada a efectuat câteve cercetări științifice din care a razultat faptul că amaranth-ul reduce din colesterolul rău cu un procent de 22%. Se poate consuma atât sub formă de cereală, cât și sub formă de ulei, având în ambele cazuri același efect.

Pentru o dezvoltare armonioasă a fătului este recomandat un consum regulat de amaranth. Datorită nutrienților și vitaminelor din compoziția sa, ajută la reducerea riscurilor de anomalii. Este recomandat și în perioada alăptării, stimulând lactația.

Amaranth-ul este recomandat pentru diabetici, vegetarieni și toți cei care își doresc un stil alimentar sănătos. Fibrele și proteinele din compoziția sa înlocuiesc un consum de carne și ajută la întărirea masei musculare și la refacerea după antrenament. În trecut, amaranth-ul era consumat de războinici și atleți pentru energia pe care le-o oferea, cât și pentru îmbunătățirea perfomanțelor.

Acest aliment este unul neobișnuit și în același timp unic. Conține fibre dietetice, calciu, vitamine, fier, minerale, cisteină, amioacizi și proteine. Grăsimile saturate lipsesc în totalitate din compoziția amaranth-ului. Tot în conținutul acestei cereale regăsim fitosteroli. Aceștia reduc riscul apariției celulelor canceroase și a numeroaselor boli grave. Un consum regulat de amaranth poate preveni deficiențele de calciu și fier.

Cum îl poți consuma?

Amaranth-ul trebuie consumat cât este cald, pentru a evita coagularea lui. Se amaranth nutrio.rogătește la fel ca orice altă cereală și deoarece este similar orezului, devine lipicios dacă este fiert prea mult. Dacă alegi o oală cu presiune în care să gătești amaranth-ul, acesta va fi gata în doar 10 minute. Îl poți combina cu orezul brun, porumb, ceapă, fasole sau hrișcă. Semințele de amaranth se pot adăuga la mâncărurile înăbușite pentru a creea o consistență mai groasă. Le poți adăuga în pâine, paste, turte sau clătite. Fie îl combini cu făina de grâu, fie îl folosești în proporție de 100%.

Amaranth-ul face parte din categoria alimentelor care furnizează o mulțime de minerale și vitamine organismului. Se prepară foarte ușor și nu necesită prea multe condimente, având un gust plăcut.


Tags