Ce este Acerola și cum se utilizează

acerola, beneficii acerola, fructe de acerola, suc de acerola -

Ce este Acerola și cum se utilizează

Acerola face parte din fructele cu cea mai mare concentrație de vitamina C. Fructele sunt roșii aprins și au un gust dulce-acrișor. Mai este cunoscută și sub numele de vișină de Barbados, vișină tropicală și cireașă portoricană. În următoarele rânduri vom vorbi despre ce este acerola și cum se utilizează.

Deși este un fruct bogat în vitamina C, nivelul acesteia depinde de zona geografică, sezon și climă, dar și de gradul de coacere al fructelor. Pe măsură ce fructele sunt mai coapte, cu atât concentrația de vitamina C scade. În 100 de grame de fructe coapte de acerola se află 17.000 mg de vitamina C, în timp ce în 100 de grame de portocală se află doar 50 de mg. Acest fruct este foarte sănătos, ajutând astfel corpul în asigurarea necesarului de vitamina C deoarece organismul nu îl produce.

Tot în compoziția acestor fructe se află și vitamina A, esențială pentru păr, unghii și piele, dar și magneziu, vitamina B5, B2, B3 și B1, calciu, fosfor și fier.

Acerola este foarte greu de găsit în formă proaspătă la noi în țară, deoarece crește în Brazilia și America Centrală. Chiar și așa, o găsim sub formă de suc sau pudră. Sucul de acerola se poate consuma zilnic și îl poți adăuga în apă, pentru a obține o băutură răcoritoare. De asemenea, îl poți pune la amestecurile pentru smoothie-uri. Gustul acru-amărui se poate îmbunătăți cu miere sau cu un îndulcitor natural. Tipic vitaminei C, gustul său nu este preferat de toți utilizatorii, așadar poți apela la miere sau sirop de arțar.

Valoare nutrițională pentru fructele de acerola: acerola nutrio.ro

În doar 100 de grame de fructe avem parte de: 32 de calorii; 91 grame de apă; 0,40 grame de proteine; 7,69 grame de carbohidrați; 1,1 grame de fibre dietetice; 18 mg de magneziu; 11 mg de fosfor; 146 mg de potasiu; 12 mg de calciu; 0,20 mg de fier; 0,10 mg de zinc; 7 mg de sodiu; 16,777 mg de vitamina C; 0,020 mg de Tiamină; 0,060 mg de Riboflavină, acizi grași saturați, mononesaturați, polinesaturați; vitamina A, B6 și folați. Sunt o sursă importantă de vitamina A, care poate concura cu morcovii.

 

Beneficiile fructelor de Acerola:

  • Întăresc sistemul imunitar;
  • Stimulează producția de colagen;
  • Reduc simptomele de reumatism;
  • Ameliorează anemia;
  • Mențin un nivel optim de zahăr în sânge și ține la distanță diabetul;
  • Se recomandă ca adjuvante în boli ale sistemului nervos;
  • Au acțiuni anti-îmbătrânire;
  • Previn accidentele vasculare cerebrale
  • Previn bolile neutrodegenerative;
  • Au efecte antioxidante.

Fructele de acerola au și utilizări în medicina tradițională. Acestea se folosesc în afecțiuni ale ficatului, diaree, anemii, diabet, febră, probleme cardiace, inflamații, reumatism, tuberculoză, retenție de apă, colesterol mărit, tratare a inflamațiilor intestinale sau afecțiuni ale sânilor. Acerola se mai utilizează și pentru a scade nivelul de colesterol din sânge, ca remineralizant sau antioxidant.

Ca orice alt fruct și aliment, oricât de sănătos ar fi, nu este recomandat să faci exces. Chiar și cele mai sănătoase alimente pot dăuna organismului dacă sunt consumate în cantități foarte mari.

 


Tags