Consumul fulgilor de porumb și beneficiile acestora asupra sănătății

beneficii fulgi de porumb, consum fulgi de porumb, fulgi de porumb -

Consumul fulgilor de porumb și beneficiile acestora asupra sănătății

Fulgii de porumb au devenit o idee excelentă de mic dejun, datorită energiei pe care o oferă, dar și vitaminelor și mineralelor. Aceștia se pot folosit atât pe post de gustare, cât și de ingredient în unele preparate, cum ar fi crispy-ul de pui. Fulgii de porumb datează încă de la sfârșitul anilor 1800, iar folosirea lor era pe atunci doar pentru micul dejun. Astăzi vom vorbi despre consumul fulgilor de porumb și beneficiile acestora asupra sănătății.

Procesul de preparare este măcinarea porumbului, apoi se adaugă o cantitate de zahăr și malț pentru aromă. Consumul fulgilor de porumb oferă organismului energie cu ajutorul mineralelor și vitaminelor adăugate. Fierul și vitamina B12 din compoziția fulgilor de porumb îmbunătățesc funcțiile cognitive, iar consumarea acestora în mod regulat are numeroase beneficii asupra sănătății.

Fulgii de porumb sunt bogați în vitamine și minerale. Cu ajutorul tiaminei din compoziția lor, fulgii de porumb pot accelera metabolismul carbohidraților. Tot pentru acest proces sunt esențiale vitamina B și niacina. Dacă organismul suferă de deficiență de niacină, s-ar putea dezvolta boala Pellagra.

Proprietățile antioxidante din porumb ajută la combaterea efectelor nocive ale radicalilor liberi. Aceștia pot dezvolta cancerul, iar cu ajutorul alimentelor bogate în antioxidanți poți ține la distanță acest pericol. Antioxidanții din fulgii de porumb acționează asupra celulelor bolnave și ajută la înmulțirea celor sănătoase.

Cum micul dejun este foarte important și trebuie sa consumăm proteine, fulgii de porumb fac parte din alimentele cele mai recomandtate. Au o cantitate mare de proteine, sporesc imunitatea și echilibrează nivelul de hormoni și enzime. Dacă îți dorești un aport mai mare de proteine, pe lângă fulgii de porumb poți adăuga semințe sau nuci, dar și miere.

Un consum regulat de fulgi de porumb poate îmbunătăți sistemul cardiovascular.  Efectul anti-aterogen acționează asupra nivelului de colesterol și împiedică apariția bolilor cardiobasculare. Fulgii de porumb conțin acizi grași Omega-3 care păstrează colesterolul bun și îl reduc pe cel rău. Odată cu menținerea unui nivel optim de colesterol, accidentul vascular cerebral și înfundarea arterelor sunt împiedicate să apară.

Cum poți introduce fulgii de porumb în alimentația zilnică?

Îți prezentăm câteva idei de consum al acestor fulgi pentru a îmbunătăți aportul de vitamine și minerale din alimentația zilnică.fulgi de porumb nutrio.ro

  • Mic dejun cu lapte de migdale neîndulcit și fulgi de porumb.
  • Fășii de piept de pui cu fulgi de porumb (crispy).
  • Dovlecel la cuptor în fulgi de porumb.
  • Gustare cu fulgi de porumb, ovăz și căpșuni (porridge).

Poți alege fulgi de porumb cu zahăr sau fără, în funcție de preferințe. Aceștia au beneficii și asupra femeilor însărcinate, asigurând un aport optim de fibre. Fibrele dietetice reduc tensiunea arterială și constipația, dar au o contribuție mare și la greutatea corpului. Fulgii de porumb sunt foarte sănătoși, dar la și la orice alt aliment, nu este indicat să faci exces. Dacă îi consumi prea des s-ar putea să provoci disconfort abdominal sau să diminuezi abilitatea organismului de a absorbi minerale și vitamine.


Tags