Cum preparăm soia?

beneficii soia, boabe de soia, cum se prepara soia -

Cum preparăm soia?

Soia este un aliment extrem de sănătos care se potrivește perfect într-o dietă vegetariană. Proteinele care se află în soia contribuie la o dietă alimentară echilibrată, înlocuind cu ușurință carnea. Spre deosebire de proteinele din carnea animalelor, cele din soia sunt mai puțin toxice și grăsimile nesaturate din soia protejează vasele de sânge. Astăzi vom discuta despre cum preparăm soia și cum să o introducem mai ușor în alimentație.

Consumul regulat de soia ne asigură aminoacizi esențiali, minerale și vitamine care se regăsesc în proteina extrasă din boabele de soia. Aceasta aduce și câteva beneficii organismului printre care protejarea inimii de cancer și nivelul scăzut al colesterolului. Fibrele ajută la reglarea digestiei și accelerarea metabolismului, implicit și la pierderea în greutate. Consumul de boabe de soia te va ajuta să ajungi la greutatea dorită, menținând o perioadă lungă senzația de sațietate.

Soia are un gust similar cu cel al cărnii și din acest motiv se integrează foarte ușor în dietă. Fie alegi un semi-preparat ca pateul, laptele, brânza sau conservele, fie o gătești. Soia pentru gătit se găsește sub formă de boabe, șnițele, cubulețe sau granule. Dacă nu ai timp să prepari câteva mâncăruri din boabele de soia, semi-preparatele sunt cele mai potrivite. Aceste produse nu conțin chimicale și soia nu este modificată genetic.

Cum preparăm soia?

  • Tempeh – este un preparat care se obține din boabele de soia, amestecate cu cereale. Amestecul poate fi marinat, adăugat în rețete sau pus la grătar.
  • Miso – se prepară din boabele de soia, sare și cereale. Este o pastă care se poate adăuga în preparate diverse, dar în special în supe. Are un bautura din soia nutrio.roconținut mare de proteine și enzime vitale, cu o savoare extrem de delicată.
  • Laptele de soia – îl poți cumpăra gata preparat sau îl poți face acasă. Lasă boabele de soia la înmuiat în apă și apoi pune-le într-un blender. Vei obține o băutură cu o culoare albicioasă, care se poate adăuga în cafea sau ca înlocuitor al laptelui de origine animală în prăjituri.
  • Cremă de soia – crema vegetală de soia se intregrează perfect în toate preparatele ce necesită smântână vegetală. Poți prepara cu această cremă paste, supe cremă sau salate.
  • Maioneza vegetală – pentru a prepara această maioneză ai nevoie de lapte de soia, ulei de floarea soarelui și suc de lămâie. Se poate adăuga peste salate, peste ouă umplute și orice alt preparat care necesită maioneza.

Un alt preparat pe care îl poți încerca este varianta clasică a boabelor de soia.

Ai nevoie de o parte de boabe de soia, patru părți de apă și o lingură de sare. Curăță boabele și spală-le în mai multe ape. Lasă-le la înmuiat timp de 12 ore, până ce își măresc volumul, apoi se lasă la fiert în apă de două ori mai multă decât cantitatea lor, la foc mic timp de 3 ore. Acestea se vor fierbe atât de bine încât vor fi foarte moi și poți obține pastă din ele.

 


Tags