Cum trebuie protejat organismul în sezonul rece

gripa, protejarea organismului, raceala, sezon rece -

Cum trebuie protejat organismul în sezonul rece

Sezonul rece aduce cu el gripa și răceala, iar această pandemie ne face să nu le putem diferenția prea mult. Protejarea organismului împotriva factorilor de risc este esențială în acest scop. Din luna Octombrie, când temperaturile scad brusc, corpul are nevoie de vitamine pentru a-i susține activitatea. În acest articol vom vorbi despre cum trebuie protejat organismul în sezonul rece.

În primul rând va trebui să nu te panichezi și să nu confunzi o simplă răceală cu Covid-19. Va trebui să analizezi simptomele, iar apoi să ceri sfatul medicului dacă ceva nu ți se pare în regulă. Cel mai important este să îți păstrezi calmul pentru a nu agrava situația.

Sunt câteva metode de prevenire a simptomelor de răceală și gripă pe care le poți aplica ușor, astfel:

  • Evită spațiile aglomerate pe timpul iernii, când majoritatea persoanelor suferă de simptome de răceală și gripă. Dacă totuși este necesară deplasarea, poartă mască de protecție care să acopere gura și nasul.
  • Spală-te cât mai des pe mâini pentru a împiedica răspândirea virușilor și șterge cu substanțe de dezinfectat toate suprafețele pe care le folosești des (uși, telefoane, tastaturi, tablete, mouse, telecomanda, genți ș.a.m.d).
  • Mănâncă sănătos și bazează-te pe citrice. O alimentație bogată în vitamina C este vitală în lupta cu virușii și bacteriile. Consumă ceaiuri de mentă, lime, lămâie, ghimbir sau portocale. Include în alimentația zilnică alimente bogate în fibre și minerale. Asigură-i corpului suficientă odihnă și dorimi minim 8 ore pe noapte pentru a ajuta organismul să lupte mai ușor.
  • Apelează la suplimente nutritive cum sunt calciul, magneziu, vitamine din complexul B, C și potasiu. Acestea se găsesc sub formă de capsule și vor da un plus de sprijin organismului.
  • Protejează-i pe cei din jur și strănută / tușește în cot și nu în palme. Aplică această metodă pentru a nu ține virusul în casă.
  • Hidratează-te corespunzător. În cazul răcelii deja instaurate, asigură-te că ai parte de suficiente lichide (apă sau ceai). Bea minimum 2l de lichide zilnic și rămâi acasă dacă ești bolnav.
  • Dacă urmezi un tratament pentru răceală și gripă, nu îl întrerupe dacă te simți mai bine. Același lucru se aplică și pentru suplimentele nutritive. În cazul tratamentului, acesta trebuie urmat 14 zile pentru a te asigura că răceala sau gripa nu se vor întoarce. De cealaltă parte, suplimentele nutritive se iau pe toată perioada toamnei, iernii și primăverii (lunile cu R).
  • Evită alcoolul deoarece s-ar putea să pună probleme în medicamentație.
  • Bucură-te de un aer parfumat și fresh prin utilizarea uleiurilor esențiale în umidificatoare. Acestea te vor ajută să desfunzi sinusurile și vei avea un miros mereu plăcut în cameră. De asemenea, poți face și înfuzii cu uleiuri de eucalipt pentru o bună asimilare în sinusuri.

Dacă vei urma acești pași gripa și răceala nu îți vor fi prietene. În caz contrar, poți dezvolta o boală cu care să ai de a face și 30 de zile. Asigură-te că respecți toți pașii de mai sus și iarna ta nu va fi plină de medicamente!


Tags