Despre agave și siropul făcut din acestea

agave, indulcitor natural, inlocuitor zahar, sirop de agave -

Despre agave și siropul făcut din acestea

Agava face parte din cele mai sănătoase tipuri de îndulcitori naturali. Se poate utiliza în dietele diabeticilor fără a influența nivelul de glicemie din corp. Înlocuirea zahărului tradițional cu îndulcitorii naturali este cea mai bună soluție pentru a îndepărta riscul de obezitate și alte afecțiuni. Astăzi vom vorbi despre agave și siropul făcut din acestea.

Spre deosebire de zahărul obișnuit, agava este o plantă cu numeroase beneficii pentru sănătate. Gustul său dulce, similar cu cel al zahărului folosit în prepararea deserturilor l-au ajutat să fie introdus cu ușurință în alimentație. Indicele glicemic este foarte mic și dulcele său este foarte scăzut în calorii. Agavele au proprietăți antibacteriene și se poate utiliza pentru a elimina stafilococul auriu sau bacteriile intestinale.

Nectarul sau siropul de agave se folosește la gătit sau pentru a îndulci băuturile. Se poate folosi drept îndulcitor pentru cafea sau miere. Siropul de agave se utilizează în special pentru capacitatea menținerii unui nivel scăzut de glucoză în sânge. Aroma siropului de agave este la fel ca a mierii și mai dulce decât al zahărului. Nu conține urme de gust amar la fel ca îndulcitorii artificiali, ceea ce îl face potrivit pentru utilizarea în locul zahărului tradițional.

Despre siropul de agave:

  • Conține un nivel mai mare de fructoză decât zahărul. Totuși, trebuie reținut că fructoza și glucoza sunt diferite. Glucoza este cea care are un indice glicemic aproape de 100, iar fructoza ajunge până la indicele 19. Chiar și așa, fructoza se consumă cu moderație, la fel ca orice aliment.
  • Siropul de agave este mai dulce decât zahărul.
  • Are un indice glicemic scăzut – 27, iar zahărul are 92
  • Este o sursă importantă de calciu

În rețete, gustul puternic al siropului de agave nu necesită mărirea cantității. Trebuie reținut că este de 1,4 ori mai dulce decât zahărul tradițional, așadar nu trebui exagerat cu cantitatea. Dacă îl vei utiliza în prăjituri, poți pune o cantitate mai mica și nicidecum mai mare. De exemplu, dacă în rețeta este specificat o cană de zahăr, vei pune doar două treimi dintr-o cană de sirop de agave.

Agavele sunt o sursă de nutrienți care pot concura cu succes cu spanacul sau ginsengul. În compoziția acestora se află vitamine și minerale cu rol antimicrobian și antiinflamator. Agavele pot întări sistemul imunitar, în timp ce te poți bucura de gustul plăcut. Tot în compoziția agavelor se află fibre alimentare care sunt benefice pentru sistemul digestiv. Consumul de sirop de agave va contribui la refacerea florei microbiene, dar și la pierderea în greutate. Siropul de agave este ideal pentru a menține apetitul la un nivel redus, ajutând astfel corpul să elimine din greutatea în exces.

Consumul de sirop de agave poate ajuta la creșterea nivelului de absorbție a nutrienților, calciului și magneziului. Acesta conține vitamine din complexul B și C, dar și calciu și fier. Siropul de agave nu numai că furnizează un gust dulce și plăcut, ci și numeroase beneficii sănătății.


Tags