Despre susan și cum îl consumăm

beneficii susan, piele sanatoasa, remedii cu susan, seminte de susan, susan, tratament cu susan -

Despre susan și cum îl consumăm

Unul dintre cele mai vechi condimente, susanul s-a folosit încă din anul 1600 î.Hr. Originea susanului nu a fost atunci cunoscută, ci după efectuarea mai multor teste ADN. Cultura susanului a început în India, apoi s-a răspândit în Asia și Africa. Astăzi este cunoscut pentru beneficiile sale și gustul preferat de către mulți gurmanzi. În acest articol prezentăm câteva informații despre susan și cum îl consumăm.

Susanul a fost folosit acum câteva mii de ani pentru a îmbunătăți circulația sângelui sau pentru a vindeca astmul. Această plantă se cultivă și în țara noastră, în regiunile din sud deoarece are nevoie de multă căldură. Înflorește în luna Iulie și sunt de culoare violet, galbenă sau albă. Fructele susanului au aspectul unei păstăi care conține semințe mici și ovale de culoare gri, albe, negre sau gălbuie.

Semințele de susan au o cantitate mare de fibre, minerale și vitamine. Într-o lingură de semințe de susan se află 1,2 grame de fibre, 1,6 grame de proteine, 88 mg de calciu, 2 grame de carbohidrați, 42 mg de potasiu, 57 mg de fosfor, 32 mg de magneziu, zinc, cupru, mangan, seleniu, sodiu și fier. Manganul din compoziția susanului îmbunătățește procesul metabolic al carbohidraților și grăsimilor. În acest proces, pofta de dulce este încetinită, iar acumularea kilogramelor în plus nu mai reprezintă o problemă.

În compoziția susanului se află o sursă importantă de calciu care întărește oasele, menține o dantură puternică și previne riscul apariției osteoporozei. Consumarea zilnică a susanului poate diminua presiunea arterială, tensiunea fiind adusă la un nivel optim. Cu ajutorul acestei plante, nivelul colesterolului rău este redus și corpul este protejat împotriva efectelor nocive ale radicalilor liberi.

Beneficii ale susanului:

  • Reglează digestia și tranzitul intestinal
  • Reduce presiunea sângelui
  • Ajută la îmbunătățirea calității somnului
  • Reduce durerile de cap
  • Ameliorează simptomele menopauzei
  • Mărește densitatea osoasă
  • Menține articulațiile sănătoase
  • Previne diabetul de tip 2
  • Scade riscul de sindrom metabolic
  • Are vitamine care întăresc sistemul imunitar ( E, B, F, D, lecitină & proteine)
  • Previne arterioscreloza prin conținutul ridicat de acid linoleic
  • Previne îmbătrânirea prematură
  • Previne dezvoltarea tumorilor datorită aminoacizilor
  • Ajută la detoxifierea rinichilor și ficatului
  • Stimuleazaă spermatogeneza
  • Uleiul de susan revitalizează tenul lipsit de strălucire
  • Elimină bacteriile de la nivelul pielii
  • Are efect antifungic și este benefic pentru a trata parodontoza
  • Previne cancerul de colon și cel de piele
  • Uleiul de susan hidratează pielea în profunzime

Cum consumăm susanul?

Susanul este foarte ușor de introdus în alimentație. Acesta se poate consuma ca atare, sau să îl introduci în prăjituri, salate, smoothie-uri sau alte produse de panificație. Utilizarea susanului va ține la distanță mai multe afecțiuni și le va trata pe cele existente. Datorită conținutului ridicat de vitamine, fibre și minerale, uleiul de susan poate fi utilizat și în măștile pentru păr. Adaugă ulei de susan într-un amestec format din ulei de ricin, ulei de cocos, ulei de măsline, zeama de la o lămâie și o lingură de miere. Aplică masca pe lungimea și rădăcinile părului și las-o să acționeze timp de câteva ore.


Tags