Hrișca –beneficii & rețete

beneficii hrisca, hrisca, proprietati hrisca, retete cu hrisca -

Hrișca –beneficii & rețete

Hrișca a intrat în atenția multor nutriționiști, sportivi și persoane care doresc să aibă o alimentație sănătoasă deoarece nu conține gluten  și reglează presiunea arterială. Acest aliment are un conținut bogat de magneziu și flavinoizi și nu provine din culturi modificate genetic. În acest editorial vom discuta despre hrișca – beneficii & rețete.

Beneficiile hrișcăi:

  • Ajută bila să elimine toxinele
  • Previne apariția ischimiei cardiace
  • Stabilizează tensiunea arterială
  • Poate fi utilizată de persoanele cu intoleranță la gluten
  • Scade nivelul de colesterol din sânge
  • Elimină excesul de apă din organism
  • Curăță ficatul
  • Elimină toxinele pe cale naturală și accelerează metabolismul fiind benefică pentru pierderea în greutate.
  • Este anticancerigenă

Hrișca se folosește de obicei pentru a pierde în greutate și de a menține un regim alimentar sănătos. Aceasta este bogată în minerale, proteine și vitamine. Hrișca poate înlocui cu ușurință cerealele, chiar dacă nu face parte din familia lor.

Ce proprietăți are hrișca?

În compoziția sa se află 8 aminoacizi esențiali, conține minerale (mangan, cupru, calciu, magneziu), proteine, grăsimi într-un nivel redus și fibre. În 100 de grame de hrișcă se află 154 de calorii.

Rețete cu hrișcă

Hrișca se gătește similar orezului. Se fierbe în apă și se adaugă în funcție de modul de consum, diferite condimente.

  • Hrișcă tip orez cu lapte – fierbe hrișca la fel ca orezul, apoi las-o sub capac timp de 5 minute. Adaugă lapte, amestecă bine și la final puțină miere sau dulceață o va face un desert perfect pentru dieta ta!
  • Hrișcă la tavă. Ai nevoie de 2 căni jumătate de hrișcă spălată, 6 linguri de ulei de măsline, jumătate de kg de ciuperci tăiate felii, 1 kg de conopidă, 1 pahar de smântână de soia, 2 cepe tocate mărunt, pătrunjel și sare după gust. După splălarea hrișcăi, adaugă 4 linguri de ulei și 3 căni de apă. Fierbe amestecul timp de jumătate de oră. Separat, fierbe conopida 5-6 minute. Într-o tigaie, prăjește ceapa și ciupercile, iar la final adaugă pătrunjelul. Într-un vas pentru cuptor, pune un strat de hrișcă, apoi unul de ciuperci și peste conopida. La ultimul strat adaugă smântâna. Pune amestecul la cuptor pentru încă 20 de minute. Servește cu salată sau pastă de năut.
  • Tocăniță de hrișcă. Ai nevoie de 200 de grame de hrișcă, 1 ardei gras, 100 de grame de ciuperci proaspete, 2 roșii, 200 de grame de piept de pui, o ceapă, ulei de măsline, unt, frunze de dafin și cimbru. După ce ai spălat bine hrișca pune-o la rumenit, apoi la fiert. Fierbe-o apoi timp de 30 de minute cu puțin unt. Într-o altă tigaie călește ceapa în ulei de măsline și adaugă morcovul dat prin răzătoare, apoi ardeiul gras tocat, roșiile, sarea, piperul și frunzele de dafin. Adaugă dupa 10 minute și pieptul de pui împreună cu ciupercile. Lasă-le la fiert 20-25 de minute. La final, adaugă hrișsca și amestecă ușor, apoi lasă tigaia acoperită câteva minute pentru combinarea gusturilor.
Poftă bună!

Tags