Mazărea – alimentul care nu trebuie să lipsească din bucătărie!

aliment important, beneficii mazare, mazare -

Mazărea – alimentul care nu trebuie să lipsească din bucătărie!

Mazărea este unul dintre cele mai cunoscute alimente pe care le folosim de mai bine de 5000 de ani. Aceasta se utilizează des și ca un remediu naturist pentru o mulțime de afecțiuni comune. În următoarele rânduri vom prezenta câteva informații despre mazăre și beneficiile sale pentru sănătate. Este cu adevărat un aliment care nu trebuie să lipsească din bucătărie!

Care sunt valorile nutriționale ale mazărei? mazare nutrio.ro

În compoziția acestei legume dulci se află o mulțime de nutrienți și puține calorii. La doar 170 de grame, mazărea asigură 11 grame de carbohidrați. 62 de calorii, 4 grame de proteine, 34% din DZR de vitamina A, 13% din DZR de vitamina C, 24% din DZR de vitamina K, 15% din DZR de vitamina B1, 7 % din DZR de fier, 12% din DZR de vitamina B9 și 6% din DZR de fosfor.

Mazărea se află printre alimentele esențiale pentru o bună funcționare a organismului. Aceasta conține proteine care ajută la reducerea apetitului și pentru a menține senzația de sațietate. Tot cu ajutorul proteinelor poți îmbunătăți sistemul osos și întări musculatura.

Care sunt beneficiile mazărei?
  • Este o sursă importantă de fier. Mazărea poate ține la distanță apariția anemiei feriprive. Deficitul de fier poate cauza apariția acesteia, dacă organismul nu dispune de o cantitate suficientă de fier. Astfel, globulele roșii nu sunt produse în număr suficient și astfel oxigenul nu poate fi transportat către toate țesuturile și organele corpului. Anemia feriprivă generează simptome precum oboseală cronică, lipsa de concentrare, agitație, amețeli, insomnii și dureri puternice de cap.
  • Scade riscul apariției bolilor cardiovasculare. Mineralele din compoziția mazărei previn creșterea tensiunii arteriale și astfel îndepărtează riscul de boli cardiovasculare. Conținutul ridicat de fibre din mazăre are capacitatea de a reduce colesterolul rău, acesta fiind dăunător pentru inimă. Tot în compoziția acestei legume se află și vitamina C, flavonoide și carotenoixi, antioxidanți benefici pentru a ține departe bolile de inimă.
  • Îmbunătățește sistemul imunitar. Datorită vitaminei C din compoziția mazărei, sistemul imunitar are parte de un aliat puternic! Vitamina poate proteja organismul de infecții și să ajute la stimularea producției de anticorpi pentru a lupta mai ușor cu bolile.
  • Ajută la îmbunătățirea digestiei. Mazăre are un conținut ridicat de fibre care au numeroase beneficii asupra sistemului digestiv. Fibrele sunt cele care hrănesc bacteriile bune din intestin și previn producerea și răspândirea celor nesănătoase. În compoziția mazărei se află fibre insolubile, acestea fiind cele care ajută sistemul digestiv să elimine toxinele mai ușor și pe cale naturală.
  • Menține și sporește sănătatae ochilor. Mazărea este o sursă importantă de antioxidanți care au un rol esențial în sănătatea oculară. Legume conține luteina, zeaxantinina și carotenoizii. De asemenea, mazărea conține și vitamina A, cea mai importantă pentru a asigura o vedere bună. Fiecare dintre antioxidanții pe care îi conține mazărea duc la o bună sănătate oculară, reducând riscul de apariție a cataracteri și a degenerescenței maculare.

Tags