Motive pentru care ar trebui să renunți la zahărul adăugat

alimentatie fara zahar, beneficii eliminare zahar, efecte nocive ale zaharului, zahar adaugat -

Motive pentru care ar trebui să renunți la zahărul adăugat

Zahărul adăugat este unul din substanțele fără de care nu putem să ne concepem viața. Dependența de gustul dulce credem că ne oferă energie, cu ajutorul dulciurilor ne păstrăm concentrarea și evitam ca foamea să apară atât de repede. Idei total greșite, spun experții în sănătate! Știm deja că zahărul în exces poate dăuna sănătății, apariția kilogramelor în plus se datorează în special acesteia. Astăzi vom vorbi despre câteva motive pentru care ar trebui să renunți la zahăr adăugat.

Corpul are nevoie de 5-10 grame de zahăr adăugat, în doza zilnică. Acesta se absoarbe imediat din alimentele folosite în comerț, îndulcitori artificiali și așa mai departe. Prezența zahărului nu este nocivă pentru organism dacă este utilizată în doze mici, dar corpul poate funcționa foarte bine fără zahărul adăugat. Acesta este un carbohidrat care generează energie, astfel că zahărul nu aduce nutrienți, ci doar calorii în plus.

Motive pentru care ar trebui să renunți la zahărul adăugat:

  • Starea de spirit se va îmbunătăți. Consumul excesiv de zahăr adăugat poate genera o stare de neliniște și depresie. Carbohidrații rafinați provovează inflamația în corp și favorizează depresia. O alimentație bogată în integrale reduce riscul apariției acestora.
  • Vei avea energie mai multă. Consumarea de zahăr adăugat poate scade din stabilitatea glucozei din sânge. Acest proces formează un efect în cascadă, respectiv: într-un sfert de oră zahărul este absorbit în sânge, iar pancreasul eliberează insulina pentru echilibrarea nivelului său și converteșe în energie suplimentară ce se poate, apoi ce rămâne trimite la ficat. Nivelul de energie scade rapid si după maxim 45 de minute de la consumarea alimentului te vei simți obosit.
  • Problemele dentare se vor diminua. Vechea avertizare de când eram mici se aplică și acum: prea multe dulciuri îți strică dinții! În 15 minute de la consumul unui produs ce conține zahăr adăugat se va forma un acid care atacă intens smalțul dentar.
  • Te poți concentra mai ușor și mai mult. Zahărul adăugat consumat în cantități mari poate împiedica funcțiile cognitive să funcționeze corect. Acesta afectează în special capacitatea de învățare și memoria.
  • Eviți instaurarea senzației de foame. Fibrele sunt cele care incetinesc dorința de a mânca mai mult. Însă, dulciurile nu au prea multe fibre, așadar nu te ajută la menținerea senzației de sațietate. Consumarea zahărului adăugat în acest caz îți va aduce doar o stare de energie temporară, care va fi urmată de nevoia de o băutură cu cofeină sau cafea.
  • Somul se îmbunătățește. Zahărul rafinat poate provoca balonare și indigestie, iar somnul va fi întrerupt. Calitatea somnului se va diminua și ea, urmând ca dulciurie să reducă din somnul adânc și odihna proprie.
  • Poți reduce din durerile articulare și musculare. Consumul de zahăr adăugat poate provoca aceste dureri pe termen lung. Prea mult zahăr va crește riscul de artrită și alte simptome în acest scop. Eliminarea zahărului adăugat poate împiedica riscul apariției acestora.

 


Tags