Rețete sănătoase cu orez brun

orez brun, retete orez brun -

Rețete sănătoase cu orez brun

 

Orezul brun este mult mai hrănitor și mai sănătos decât cel alb. Deși atât cel alb, cât și cel brun sunt o sursă de carbohidrați, valorile nutriționale sunt diferite. Această diferență este generată de modul în care se procesează orezul. În următoarele rânduri vom prezenta câteva rețete sănătoase cu orez brun.

Atunci când se procesează orezul alb, se îndepărtează trei învelișuri ale bobului, în timp ce la orezul brun se îndepărtează doar stratul de le exterior. Orezul brun conține mai multe minerale, fibre dietetice, vitamine, gama-orizanol și aminoacizi esențiali. Fitonutrienții din compoziția orezului brun ajută la pierderea în greutate, dar și la controlul nivelului glicemiei.

Rețete sănătoase cu orez brun

Pui cu orez orez brun nutrio.ro

Ai nevoie de:

  • Un pui tăiat felii și fără aripioare
  • O cană de orez brun cu bob lung
  • O ceapă tocată
  • Sare și piper
  • Două linguri de ulei de măsline
  • 4 roșii tăiate cubulețe
  • 4 cătei de usturoi
  • 280 de grame de mazăre congelată
  • 340 de grame de ardei grași copți (să nu fie în oțet)

Cum se prepară: într-o cratiță se încinge uleiul la foc mediu și după ce ai condimentat bucățile de pui se pun la rumenit. După ce a căpătat o culoare frumoasă, după 10 minute se scoate pe o farfurie. În aceeași cratiță se adaugă ceapa, sarea, piperul și usturoiul. Se călesc, amestecând până se înmoaie ceapa. După ce s-au călit, se adaugă orezul, roșiile, ardeiul și o cană de apă. Se incorporează bucățile de pui în amestecul de orez și se acoperă. Se lasă la fiert la foc mic timp de 55-6, de minute, până ce orezul este moale.

Biluțe de orez cu susan orez brun nutrio.ro

Ai nevoie de:

  • O cană de orez brun
  • O cană de baby spanac mărunțit
  • Două linguri de semințe de susan prăjite

Alege o oală potrivită pentru a fierbe orezul într-o cană și trei sfert de apă. Amestecă o singură dată și lasă la fiert timp de 40 de minute la foc mic. După ce a expirat timpul, ia oala de pe foc și las-o acoperită încă 5 minute pentru ca apa să fie absorbită complet. Pune spanacul tocat și semințele, apoi pune compoziția într-un castron suficient de mare pentru a avea spațiu de mișcare. Lasă orezul la răcit timp de 10 minute, apoi formează biluțele. Mâinile trebuie să fie umede pentru a putea face bile rotunde. Acest fel de mâncare este potrivit ca un aperitiv cald sau la temperatura camerei. Îl poți servi cu ceafă de porc și un sos sau cu legumele preferate.

Orezul brun poate înlocui cu ușurintă orezul alb, fiind o alternativă mult mai sănătoasă. Acesta se poate folosi și la pilaf sau orice alt preparat pe bază de orez. Singura diferență dintre cele două este timpul de preparare, orezul brun fiind puțin mai dur. Pentru orezul brun, timpul de gătire va fi mai mare.


Tags