Semințele de chia – excelente pentru sănătate

beneficii seminte de chia, remedii cu seminte de chia, seminte de chia -

Semințele de chia – excelente pentru sănătate

Semințele de chia au început să devină populare acum câțiva ani. Foarte mulți producători de alimente le-au adăugat în băuturi, pâine sau iaurturi. Deși dimensiunile acestora sunt foarte mici, semințele de chia sunt excelente pentru sănătate! Pot fi adăugate cu ușurință în dieta zilnică, fiind ideale chiar pentru pierderea în greutate.

Aceste semințe fac parte din familia mentei și sunt originare din Guatemala și Mexic. Utilizarea semințelor de chia se datează încă de pe vremea mayașilor, aztecilor și a altor civilizații din dimpurile străvechi. Se foloseau pentru prepararea turtelor, amestecate cu făină sau pentru prepararea supelor.

Ce recomandă semințele de chia drept un aliment excelent pentru sănătate?

Valorile nutriționale ale semințelor de chia sunt cele care ne demonstrează cât de benefice sunt. Astfel, 28 de grame de semințe de chia asigură fibre, proteine, gărsimi sănătoase, calciu, magneziu, fosfor, zinc, potasiu și vitamine din complexul B (1,2,3). chia nutrio.ro

Semințele de chia sunt o sursă importantă de fibre. În doar 28 de grame de chia găsim 12 grame de carbohidrați din care 11 grame sunt reprezentate de fibre. Fibrele solubile din semințele de chia le fac capabile să absoarbă de 10 până la 12 ori greutatea lor în apă. Din acest motiv, sunt perfecte pentru pierderea în greutate, asigurând un timp îndelungat senzația de sațietate. Fibrele prezente în semințe hrănesc bacteriile bune din intestin, menținând o floră intestinală sănătoasă.

Tot în compoziția semințelor se află antioxidanți care luptă împotriva radicalilor liberi. Cu ajutorul semințelor de chia poți ajuta corpul să lupte împotriva efectelor nocive provocate de aceștia și să ferești organismul de deteriorarea celulelor și îmbătrânirea prematură.

Semințele de chia sunt bogate în Omega-3. Acizii grași Omega 3 sunt foarte importanți pentru creier și corp. În conținutul semințelor de chia se află Alfa-Liloleici. Acești acizi vor trebui convertiți în acid eicosapentaenoic pentru ca organismul să îi poată folosi. Studiile efectuate în SUA arară că un consum regulat de semințe de chia poate crește nivelul de Alfa-Liloleici în sânge cu până la 138%.

Datorită substanțelor nutritive din compoziția acestor semințe, au numeroase beneficii pe care le aduc organismului. Pot reduce colesterolul din sânge, îmbunătățesc digestia, ajută la pierderea în greutate, și reduc riscul de a dezvolta boli cardiovasculare.

seminte chia nutrio.roFibrele prezente în semințele de chia scad colesterolul rău din sânge. Aceste fibre dietetice pot îmbunătăți sistemul imunitar, scad riscul de a suferi de obezitate, boli cardiovasculare sau diabet. Dacă suferi de diabet de tip 2, corpul este mult mai vulnerabil și predispus la bolile cardiovasculare. Consumul regulat de semințe de chia reduce rezistența la insulină a organismului și stabilizează nivelul de zahăr din sânge.

Cu ajutorul semințelor de chia poți încerca o detoxifiere a organismului. Atunci când sunt digerate, semințele își măresc dimensiunea și astfel absorb toxinele din organism și le elimină pe cale naturală. Fibrele solubile din semințele de chia devin gelatinoase și ajută la procesul de digestie, dar și peristaltismul intestinal.


Tags