Top 10 alimente care te ajută să duci o viață sănătoasă

Top 10 alimente care te ajută să duci o viață sănătoasă

Fiecare dintre noi își dorește un fir al vieții lung și fără griji. Pentru a avea parte de acesta, trebuie să ne îndreptăm atenția către alimente sănătoase și către cât mai puține griji. Alimentația este cheia în orice afecțiune sau dietă, fiind cea care ajută organismul în toate situațiile. Viața lungă și sănătoasă din perspectiva alimentației este asigurată de alimente bogate în antioxidanți și substanțe nutritive. Află cum top 10 alimente care te ajută să duci o viață sănătoasă!

  1. Lămâia.

Probabil ai auzit de foarte multe ori cât de recomandat este consumul de lămâie și te-ai întrebat de ce. EI bine, aceasta conține flavonoide (compuși vegetali) care au capacitatea de a stopa creșterea celulelor canceroase. Tot consumul de lămâi ajută la creșterea vitaminei C din corp, tratează infecțiile în gât, constipația, frebra sau reumatismul.

  1. Fasolea.

Fasolea este una dintre cele mai sănătoase și nutritive alimente din întreaga lume. Conține un nivel ridicat de proteine vegetale cu ajutorul cărora organismul poate digera alte alimente. În compoziția fasolei se află vitamine din complexul B, calciu, magneziu, seleniu sau potasiu care previn bolile cardiace, protejează sistemul nervos și pe cel osos.

  1. Uleiul de măsline.

Bogat în grăsimi sănătoase, acizi și flavonoide sănătoase, uleiul de măsline este de mare ajutor în menținerea sănătății inimii. Acesta face parte din top 10 alimente care te ajută să duci o viață sănătoasă prin construirea unor vase de sânge elastice și puternice.

  1. Nucile.

Nucile sunt cele mai bogate alimente din pucnt de vedere nutritiv. Acestea conțin cupru, potasiu, mangan, vitamina E, calciu, fier, seleniu, zinc și magneziu. Susțin sistemul nervos și asigură sănătatea părului, unghiilor și pielii.
  1. Ciocolata neagră.

Specialiștii consideră că un consum moderat de ciocolată neagră protejează ficatul, arde calorii și protejează sistemul nervos. Flavonoidele și acizii de cacao acționează ca un bun antidepresiv și stimulează memoria.
  1. Usturoiul.

Usturoiul este cel care se ocupă cu combaterea microorganismelor dăunătoare. Acesta stimulează sistemul imunitar și luptă împotriva numeroaselor bacterii rezistente la antibiotice. Usturoiul scade de asemenea, nivelul de colesterol și trigliceride.
  1. Fructele de pădure.

Fructele de pădure protejează organismul împotriva bolilor infecțioase precum gripa sau răceala. În compoziția acestora este un nivel mare de vitamina C, E, A, cupru, seleniu, zinc, vitamine din complexul B și fier.

  1. Broccoli.

Broccoli este o sursă importantă de vitamina K, cea care este ideală în susținerea sistemului imunitar și osos. Leguma conține fibre solubile și insolubile care ajută la buna digestie și reduc nivelul grăsimilor din sânge. Tot în compoziția broccoliului se află și vitamina C.

  1. Avocado.

Avocado este una dintre cele mai mari surse de acizi grași esențiali și vitamine care scad riscul bolilor cardiace, ajută la controlarea greutății corpului și ajută organismul să absoarbă nutrienții.
  1. Fructele uscate.

Pe timpul iernii, cand fructele proaspete nu sunt la îndemână, cele uscate sunt ideale! Acestea fac parte din top 10 alimente care te ajută să duci o viață sănătoasă prin conținutul ridicat de vitamine care fortifică sistemul imunitar.

alimente nutrio.ro


Tags