Top 8 superalimente importante pentru organism

avocado, ghimbir, superalimente pentru organism, top 8 superalimente, turmenic -

Top 8 superalimente importante pentru organism

Superalimentele sunt cele care furniează un maxim de beneficii nutriționale și în același timp au un număr scăzut de calorii. Aceste superalimente sunt de origine vegetală majoritatea, conținând astfel antioxidanți, fibre, proteine și grăsimi sănătoase.  În acest articol vom vorbi despre top 8 superalimente importante pentru organism.

Pe locul 1 se află avocado

Avocado este un fruct renumit pentru cantitatea mare de vitamine, fibre, minerale și grăsimi mononesaturate care pot proteja inima de bolile cronice, este ideal pentru dietele de slăbit și te țin la distanță de cancer. Fructul conține vitamina B9, C, K, potasiu, cupru și acid oleic. Avocado se poate consuma în salate, sub formă de guacamole sau pastă de avocado ori ca atare pe pâine prăjită integrală.

Pe locul 2 se situează ceaiul verde

Ceaiul verde este extrem de benefic pentru organism, datorită cantității mare de antioxidanți puternici. Acesta are puține calorii și se consumă pentru a slăbi.  superalimente nutrio.roProprietățile sale antiinflamatorii și anticancerigene vor proteja organismul de boli necruțătoare și vor reduce nivelul de stres. Ceaiul verde se poate regăsi chiar și în măștile pentru fața care oferă senzația de piele ușoară.

Locul 3 este ocupat de ghimbir

Ghimbirul are capacitatea de a preveni boli de inimă, demența și anumite tipuri de cancer. Acesta conține antioxidantul gingerol care luptă cu radicalii liberi și ține la distanță formarea stresului oxidativ. Ghimbirul se poate consuma proaspăt în feluri de mâncare principale sau sosuri, dar și sub formă de pudră.

Locul 4 din top 8 superalimente importante pentru organism este ocupat de leguminoase

Leguminoasele includ mazărea, năutul, lintea, fasolea sau soia. Acestea sunt bogate în minerale, fibre, proteine și vitamine din complexul B care scad nivelul colesterolului rău din sânge, mențin sănătatea creierului și tensiunea sanguină la nivel normal. Se pot consuma fierte, în salate sau sub formă de pastă (năut – humus).

Pe locul 5 se află scorțișoara

Scorțișoara nu numai că are un gust excelent, ci și o mulțime de proprietăți. Este bogată în antioxidanți și mangan, iar acestea două pot reduce colesterolul, glicemia și inflamația. Scorțișoara poate combate simptomele premenstruale și stările de greață. Consumul ei se face într-o mulțime de feluri, inclusiv prăjituri sau smoothie-uri.

Pe locul 6 se află turmenicul

Turmenicul conține curcumina – compus activ care combate inflamația. Acest compus ține la distanță boala Alzheimer, protejează inima, ficatul și rinichii de boli și previne cancerul. Turmenicul se consumă alături de piperul negru pentru a fi absorbită curcumina din acesta.

Locul 7 are în vedere usturoiul

Sursă ideală de seleniu, vitamina C, B6, fibre și mangan, usturoiul întărește sistemul imunitar și reduce tensiunea sangvină. Leguma este foarte ușor de introdus în alimentație deoarece dă savoare oricărui tip de mâncare. Se poate consuma proaspăt sau fulgi uscați de usturoi.

Pe locul 8 din top 8 superalimente importante pentru organism avem nucile și semințele

Toate tipurile de nuci și semințe, inclusiv semințele de chia te protejează împotriva radicalilor liberi. Compușii vegetali din nuci și semințe au propietăți antiinflamatorii și antioxidante. Se pot consuma ca atare peste salate sau gustări ori în prepararea pâinii.


Tags